Friday, May 20, 2011

BERFIKIR SEJENAK

hari ini aku nak ajak korang berfikir sebentar. mengenai suatu perkara yang aku rasa korang semua ada. pernah atau tidak korang berfikir kehidupan yang tidak sempurna. setiap insan pasti akan rasa apa itu kehidupan sempurna.

korang pernah terfikir bagaimana ujudnya perasaan berkasih sayang? adakah dari nafsu sematamata. atau ia hanya sandiwara sahaja. korang mari bayangkan andai korang hidup tanpa kasih dan sayang. adakah korang sesempurna sekarang? atau sebaliknya.


berfikirlah korang. korang dibesarkan tanpa ibu dan ayah. mungkin ada dikalangan korang yang bibesarkan tanpa ibu dan ayah. aku dibesarkan oleh seirang ibu yang penyanyang. dan aku teramatlah bersyukur. tapi aku pernah dapat kasih sayang seorang bapa. walaupon aku tidak dapat membalas segala jasanya. tapi aku tetap mendoakannya di SANA.

cuba korang bayangkan kesusahan orang tua anda menjaga anda sehingga anda besar. pernahkah korang berfikir. aku tetap berfikir.


korang fikirkanlah. berfikir dengan rasional boleh menambah kematangan otak korang. dan dapat melahirkan korang insan yang GOOD.


No comments: